FRUKTSALLAD!

hejsan! pluggade som sagt igår så jag bloggade inget. Lollo är här vilken sekund som helst så det blir ett snabbt inlägg! Idag har jag försökt att förstå på mej spanskan. Men det går bara inte, hur ska jag kunna plugga in 50 sidor + gloshäftet som är 8 sidor långt?? plus att någon har tagit mitt gloshäfte.. GREAT! får väll låna av nån annan på spanskan imorn ;) jag vaknade typ halv åtta imorse avv att det dundrade i hela huset, det är snö som ramlar från taket jämt och ständigt. Jag kunde verkligen inte somna om så jag fick helt enkelt gå upp då. SenFixade jag mej och åt frukost och ja allt man ska göra på morgonen. Sen gjorde jag fruktsallad till hela familjen. Jag har godisförbud som nyårslöfte ( jag får inget för det utan har det för mej själv) och jag har insett att det finns så mycket god frukt man kan äta istället! Förstår inte varför man äter godis förutom att det är gått. Hellre att köpa en massa frukt! man kan ju göra egna snacks av frukten också. Det ska jag göra ikväll tror jag! jag kan ju skriva hur jag gjorde min fruktsallad:

Skiva så mycket frukt du behöver i bitar och lägg sedan ner allt i en skål.
Jag tog mandariner, Äpplen, Kiwi, Bananer och vindruvor.
Sen när allt ligger i skålen så kan tu hälla i en skvätt pressad juice ( vanlig köpt går också bra)
ta bara den du har hemma. Och häll i lite i skålen.
Sen ställer du in skålen i kylskåpet och låter frukten saftas av juicen.
Sen är det bara att vräka i sej! Om man vill kan man ju ha grädde eller något sådant till,
det är också gott! ah, så brukar iallafall jag göra,

 skriv gärna hur du brukar göra så att jag får lite variationer!
Nej nu tror jag lollo kommer.
Ha det bra, skriver senare ikväll!










förlåt om det är något stavfel men jag orkar inte rätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0