Hur jag gör citronfromage med hallon!

Gjorde citronfromage till mig och mina föräldrar, så jag tänkte lägga upp lite bilder hur jag gör och resultatet!
jag skriver allt ovanför varje bild.

Jag använder mig av Ekströms citronfromage pulver. Man vispar ihop mjölk och pulvret i 3 minuter så att det blir tjockt.


Sen häller man up "smeten" i passande skålar som man sen serverar i :) Sen ställer man in skålarna i kylskåpet i 20-30 minuter (jag brukar ta 20 min) Men kom ihåg: Sätt alltid plastfolie över skålarna annars kan andra kylskåpslukter förstöra smaken!


Medans fromagen står i kylen tar jag fram frusna hallon.


Jag brukar dekorera med hallon, men det är nog inte så gott att sätta tänderna i frusna hallon ellerhur?
Därför värmde jag de i mikron i cirka 1 minut så att det blir lite "saft" kvar i botten av skålen.


Man kan ha florsocker på om man vill så att det blir lite extra fint. Men eftersom jag inte lät mina hallon svalna så smälte florsockret.



Och såhär blev slutresultatet! FINT VA? :D



Kvällen avslutades med filmen THOR med familjen! Den var faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0