Pluggtips!

ohohohoh plugga är nog det tråkigaste som finns! Så nu tänker jag ge tips som kan göra det lite roligare :)

1.Det sitter aldrig helt fel att ha något gott vid sidan om när du pluggar, jag brukar till exempel ha godis ibland för att få energi och ork.

2.Sen känns det lite bättre och roligare om man lyssnar på bra musik, eftersom de flesta blir mer fokuserade och kommer in i pluggningen lättare då. Ni kan alltid göra en "plugglista" på datorn eller mobilen eller något sånt med extra bra musik som ni aldrig tröttnar på!

3.Och sitt aldrig och plugga i flera timmar utan någon paus, för då blir det kaos i hjärnan. Man ska plugga i någon timme sen tar man paus i 10-20 minuter och gör något annat, sen börjar man igen! Annars överanstränger man sig och blir till slut ofukuserad på att komma ihåg allt.

4.Och allting lönar ju faktiskt sig i slutändan, även om det går riktigt trögt i början!

Hoppas något tips hjälpte er så som det hjälpte mig!
sitter faktiskt och pluggar just nu med coca cola och godis, och lyssnar på musik, härligt  värre ♥

'

( jag orkade inte redigera bilderna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0